Furude Project: Umineko Görsel Roman - SSS

Umineko Görsel Roman - SSS

|

~ Furude Project, en yeni projesini sunmaktan gurur duyar!
Umineko no Naku Koro ni Visual Novel Türkçe Yama!





"Visual Novel nedir?"
Visual Novel'in kelime karşılığı görsel romandır. Elektronik ortamda okunan kitap gibidir, içinde müzikler, bazı sesler (kapı çarpması, yıldırım, kahkaha), çizilmiş karakterler ve arka planlar bulunur. Umineko görsel romanı bilgisayar için yapılmıştır; save / load menüsü vardır. Yazıları siz istediğiniz zaman farenizle ilerletirsiniz.

"Ancak bu resimde 'sound novel' yazıyor?"
07th Expansion Higurashi ile Umineko'yu birer sound novel (sesli roman) olarak tanımlıyor. Ancak bunun nedeni okuyucuya görsel romanlardakilerin aksine hikayeyi yönlendirmek için fazla seçenek bırakılmaması ve hikayenin seslerle normal bir görsel romana oranla daha fazla desteklenmiş olması. Ancak yine de "Visual Novel" kategorisine giriyor.
Yani kısaca karakterlerin konuştuğunu duymuyorsunuz. ^^

"Niçin Görsel Roman? Animesi zaten var?"
Her şeyden önce görsel roman başlı başına bir tecrübedir. Ne anime ne manga ne görsel roman; hiç birisinde aynı tadı yakalayamazsınız.

Görsel romanda yazar okuyucuya zaman sınırlaması olmadan istediğini aktarabilir. Özellikle Umineko görsel romanı tamamiyle farklı bir dünya, Ryukishi07'nin aklının ne ücra köşelerde gezindiğine dair harika bir kanıt. Tam anlamıyla bir şaheser.

Bunun dışında; çoğu animeler ve görsel romanlar arasında pek çok fark vardır. Kimi serilerde bu fark az olsa bile genellikle o serilerin takipçileri bu tarz "nüans" farklarından zevk alır.
Söz konusu Umineko ve Higurashi gibi bir dünyayken; her ikisinde de inanılmaz derecede detay vardır. Bunları animede bize tam olarak veremezler.

Ayrıca elbette, anime, görsel romandan bir uyarlamadır. Bu yüzden animesini sevdiyseniz, belki de hikayenin aslını okumak size ilginç gelebilir!

"Animeyi mi önce izlemeli, görsel romanı mı önce okumalı?"
Bu biraz size kalmış. Her şeyden önce anime, hikayeden ziyade işin görsel kısmıyla (doğal olarak) daha fazla ilgilenecektir. O yüzden istekleriniz doğrultusunda bu kararı siz vermelisiniz. Animede 2 bölümde olan olay Görsel Roman'da yaklaşık 10 saatlik bir okumanın sonucunda elde edilecektir.
Spoiler konusunda ise; muhtemelen görsel roman ve anime aynı konuyu, farklarla işleyeceklerdir. Higurashi'de durum böyleydi. Görsel Romanı'nı önce okuduğu için ya da animesini Görsel Roman'dan önce izlediği için pişman olan hiç bir tanıdığım yok. İki zevki de tatmak istiyorsanız bu sıra tamamen size kalıyor.

"Proje hakkında biraz bilgi alabilir miyim?"
Öncelikle projemiz, Witch Hunt'ın İngilizce yamasının bir tercümesi. Kendilerine danıştık, bize bu proje üzerinde onların tercümesi ile çalışmamız için izin verdiler, hatta nereden başlayacağımızı bile gösterecek kadar kibardılar.

Umineko görsel roman projemiz, bir çevirinin çevirisi, siz de takdir edersiniz ki; bir dilden başka bir dile çeviri yaparken eğer iki dile ve konuya gerçekten hakim olmayan insanlar çalışıyorsa, ortaya orjinal "tadından" uzak bir şey çıkar. Ancak ne Witch Hunt, ne Furude Project böyle kişilere sahip. Elbette orjinal dildekini okumak bambaşka bir tecrübedir, ancak herkes Japonca ya da İngilizce bilemiyor. ^^

Projemiz şu an başlangıç aşamasında. Şu an üç kişiyiz, Skullchukka, Lady & AreaOfEffect
Umineko 4 episode'dan oluşan devasa bir görsel roman. (5. yeni çıktı. 6-7-8 yolda) Her episode yaklaşık 50-70 saat arası sürüyor. Biz ilk olarak episode 1 ile başladık.

"Güzele benziyor da, videosu falan var mı, nasıl bir şey yani bu?"
Proje durumu sayfamızdan ya da direkt olarak Youtube'dan izleyebilirsiniz.

"Ne zaman biter?"
Hazır olduğunda.

"Pek çok kişi bana görsel romanların genellikle cinsellik içerikli olduğunu söylemişti.. "
Yanılıyor sayılmazlar, görsel romanların çoğunluğu ecchi / hentaidir. Ancak Umineko kesinlikle değil.

"Umineko ne tür bir görsel roman?"
Gerçeküstücülük, dedektiflik, gerilim, şiddet, komedi öğelerini içeriyor.

"Umineko'nun Higurashi ile bir alakası var mı? Okumam için Higurashi izlemiş / okumuş olmam lazım mı?"
Umineko görsel romanı, her ne kadar ayrı bir konuyu işlese de Higurashi serileriyle bağlıdır. Higurashi'yi bilmeden bazı olay - karakterleri tam olarak kavrayamazsınız. Umineko'yu okuduktan sonra Higurashi'yi izlerseniz, Higurashi'den alacağınız zevki azaltacaktır.
Bu yüzden Higurashi animesini izledikten sonra Umineko görsel romanını okurken dilerseniz İpucu bölümümüzün de yardımıyla aradaki gizemli bağı çözmeye çalışabilirsiniz.

9 yorum:

AreaOfEffect dedi ki...

Aa tahmin ettiğim gibi, çalışmada başarılar..

Ama visual noveller neredeyse yüzlerce sayfalık kitap gibi yahu, o kadar çok yazı var ki. Animede izlediğimiz bi' bölüm olaya ancak saatler sonra gelebiliyoruz ve çok da detaylı bir şekilde. O yüzden visual novel'lerin tadı ayrı. İngilizcesini okuyarak bahaneyle ingilizce kelime öğreniyordum, bitince sizinkiyle yeniden baştan başlarım artık :)

Demosunun download'ını verebilirsiniz aslında, 07th expansion buna müsade ediyor.

Bir de, Hideyoshi Ushiromiya'nın konuşmasını nasıl çevireceksiniz merak ettim. Adam neredeyse bütün harfleri yutuyor yahu xD

Skullchukka dedi ki...

Zaten ilk olarak demo ile başlayacağız ^^ Gerekli linkler (demo için!) verilecektir. ^^
Hepsinin üzerinde düşünüyoruz yeterince, gerçekten zor bir marathon olacak, hadi bakalım (:

Lady dedi ki...

Şu kitap okuyamadığım dönemimde buna nasıl sardım belli değil. Saatlerce başından kalkamıyorum. Nasıl kitapların filmleri kitaptaki tadın aynısını vermiyorsa aynı şey animeler için de geçerli.(Çizim oldukları için daha özgür olmalarına rağmen!) Kitaptaki ayrıntıyı tamamıyla yansıtamıyorlar. Animesi çıkacak diye ben de okumayı düşünmüyordum ama Skullchukka'nın gazıyla okumaya başlayınca bırakamadım. Bir de üzerine çevirmek istedim xD

Umarım insanlar da bizim gibi düşünürler.

(Var ya, ben de çevirmeye karar verdiğimiz andan beri Hideyoshi'yi düşünüyorum xD)

~Lady

Skullchukka dedi ki...

Yaparız biz Lady. xD

AreaOfEffect dedi ki...

"Nasıl kitapların filmleri kitaptaki tadın aynısını vermiyorsa aynı şey animeler için de geçerli.(Çizim oldukları için daha özgür olmalarına rağmen!) Kitaptaki ayrıntıyı tamamıyla yansıtamıyorlar."

%100 katılıyorum hatta şu anda şoktayım.

Higurashi'de ne kadar böyle Rena'nın yavaşça konuşmaları falan bazen gerilim moduna soksa da hiç bir korku ya da fazla gerilim yaşamadım.

Bugün Umineko Görsel Roman Bölüm 1'de, Battler mutfakta hizmetçiler ve Maria ile konuştuştuğunda, hepsinin gözleri Battler'in arkasına odaklandığını belirtip arkada piyano çalarken bi' anda "Yavaşça omzuma baktım.." dan devamına bakamadım baya baya enter'a basamadım. . Animelerde bile başıma gelmedi, kitap nasıl verdi bu duyguyu anlayamadım. .

Skullchukka dedi ki...

Ben de o sahnede donup kalmıştım, ancak Lady duygusuz, anlattım o sahneyi, ne korkunçtu değil mi dedim, ha şu bla bla sahnesi mi? Hee yaptı. >_>

Lady dedi ki...

O.O Skullchukka sen beni başka bi tarafınla dinlemişsin sanırım. Sen bana o sahneden bahsettiğinde ben "şurası şurası mı?" dedikten sonra. Aaa evet orası çok güzeldi falan demiştim. Hatta devam etmiştim. Herkes onun arkasına bakıyor herelerehdaks bişiler dedim hatırlamıyorum şimdi. Demiştim yani.
Sensin duygusuz!
Orada ben de çok etkilenmiştim. O civarlarda bi de telefonuma mesaj gelmişti zıplamıştım ben <.<
Kaç kere yaşadım ya zaten bunu Umineko'da <.<

Buradan okuyacak insanlara tavsiyem:
-Telefonunuzu kapatın.
-Eğer odanızın ışığı onu okuduğunuz zaman diliminde gizemli bir şekilde bozulduysa gece okumayın! Kapı kendi kendine açılıyor gibi oluyor. Karanlıkta kim geldi kim gitti göremiyorsunuz O.O
-Arada ara verin. Abartmayın. Kafanızı başka şeylere verin. Derse falan gittiğinizde aklınızda Umineko olmasın. Rüyalarınıza girmesin.

(Duygusuz olsaydım böyle psikopata bağlamazdım Umineko konusunda Skullchukka bey ^^)

Adsız dedi ki...

Lütfen bende çeviriye yardım edebilirim ama bu site ölmesin :D Ölümüne Umineko'yu seviyorum ve -SPOILER- sanırım eva beatonun söylediği kırmızı gerçekte battler'ın sıkıştığı an vardı sonrada asıl beato cadıların varlığın imkansız oluşunu kırmızıyla söylemiştide yok olmuşlardı .. evet o oyunda nanjonun ölümünü çözdüm .. Eva beato novelda bir insan onu bir silahla öldürdü ve o ölmeden önce gözlerinin içine baktı diye söyledi ..
ama bir çelişki vardı .. öldüren insandı ve eva-beato 'da kendisinin yaptığını söylüyordu ..Burdan nanjo hariç diğer 14 kişi ölmeden önce onu öldürdükten sonra ölmesidir .. başka bir yolu olamaz çünkü eva-beato kırmızı gerçekle tuzağın / intiharın / ve başka yaşam formlarının oyuna karışmadığını söyledi :D -Spoiler- umarım iyi bir teori :P

Unknown dedi ki...

VISUAL NOVEL ÇEVİRİSİNDE FURUDEDEN İLERDEYİM ! SİTEYİ ZİYARET İÇİN ! http://altinruyasarkisi.tr.gg

Yorum Gönder

Eleştirileriniz, yorumlarınız, önerileriniz bizim için önemli. Blogger'dan kaynaklanan yorum gönderememe sorunu olabilir. Bu durumda 2. bir kere yorum gönder'e tıklayınız.